Večina ljudi, ki se loti hujšanja in preoblikovanje telesa, je po mojem mnenju neuspešnih zaradi nepoznavanja procesa. To, da nekaj večkrat narediš ali vztrajaš nekaj časa ni, še ni pravi proces, ki bi prinesel kakovostne rezultate. Zato ne moremo pričakovati, da bomo stvar takoj poznali in jo uporabljali v praksi. Celo mnogi inštruktorji in trenerji v fitnesih vadbeni proces jemljejo preveč poenostavljeno in se ne posvečajo vsaki fazi. Danes bom opisal sedem faz uspešnega procesa hujšanja, s katerimi vsak posameznik 100% pride do rezultata in ga tudi obdrži. Svetujem, da vedno, ne glede na to, kaj želiš storiti, izvedeš vseh sedem faz. Če katero preskočiš ali jo izvedeš neustrezno, te bo to privedlo do težav, nerazumevanja in na koncu do slabšega znanja, ki ti bo onemogočali izgubiti odvečno telesno težo.

1. faza: OBLIKOVANJE SPOMINA

Na primer, če želimo pričeti z neko novo navado ali vajo, je potrebno prvo poznati nekaj teorije, preden lahko začneš s prakso. Če želimo spremeniti prehranske navade je ključna konsistenca in doslednost. Pozanimaj se, odloči se za stvar za katero misliš, da ti bo odgovarjala in prični. V kolikor nisi prepričana lahko zmeraj poiščeš strokovno pomoč, kar toplo priporočam, saj na ta način ne boš izgubljala časa.

 

2. faza: UTRJEVANJE

Nič se ne bo zgodilo čez noč. Najboljši način je ta, da postopoma dodajaš spremembe v svoje obstoječe navede in jih počasi spreminjaš. Loti se ene stvari in vztrajaj toliko časa, da boš uspešna. Ko boš uspešna pri eni stvari šele takrat dodaj novo spremembo.

3. faza: TRENING

Ko si osvojila pravilni način hrane dodaj treninge. Z gibanjem seveda prični takoj, vendar z težjimi treningi počakaj, da osvojiš hrano. Hrano namreč potrebuješ za gorivo in če jo dodajaš svojemu telesu v slabih razmerjih, potem tudi treningi ne bodo tako efektivni. Pri izbiri vadbe obvezno na začetku poišči strokovno pomoč. Pomembno je, da vaje izvajaš čim bolj pravilno. Na ta način se boš izognila poškodbam in hitreje napredovala. S treningi lahko pričneš v nekem fitnesu, vadbenem centru se odločiš za individualni trening ali trening v skupini.

4. faza: VZTRAJANJE

Ta faza je najbolj pomemba in od nje je ključen tvoj uspeh pri izgubi kilogramov. Ko si se podala na neko novo pot je pomembno, da se te poti tudi držiš. Zapomni si, to ni nek program, ki bi trajal 2 ali 3 mesece. To je program, ki traja celo življenje in samo, če boš vztrajala vsak dan do konca, potem boš uspelo izgubiti kilograme in novo težo tudi ohraniti.

 

Šele po zaključenih štirih fazah lahko rečeva, da si uspešno izgubila telesno težo.
V kolikor se zgodi, da se v določeni fazi pojavijo težave, se zmeraj vrneš eno korak nazaj. Verjetno si nadaljevala prehitro in prejšnja faza ni bila izvedena pravilno in dosledno.

Vsekakor pa potrebujeva nek občutek za to, kdaj je faza zaključena. Nekih osnovnih vaj in trikov se lahko lotijo sami, za učenje kompleksnejših vaj (predvsem s področja za moč in vzdržljivost) pa je bolje, da si poiščeš pomoč strokovnjaka za izgubo telesne teže. Ta bo na podlagi svojih dolgoletnih izkušenj ocenil, kdaj je pravi trenutek za dviganje kriterijev, nadaljevanje v naslednjo fazo oz. vračanje v prejšnjo, če je bila izvedena prehitro.