NE VERJAMEŠ? Tudi pri nas doma imamo družinska kosila in verjetno niso kaj drugačna od tvojih.

Prvo dobimo na mizo nek narezek, potem sledi juha, glavna jed in na koncu kot se po slovensko spodobi sladica. Zraven seveda nekaj kruha, da se res dobro najemo in kozarec vina, hitro pa gre lahko tudi cela buteljka :)

Se ti sliši kaj znano? Tako družinsko kosilo lahko zelo hitro nanese tudi do 2000 kcal ali celo več.

Dovoli mi, da ti razložim ….

Ni težava v tem kaj se pripravi za kosilo. Težava je, ker so naše porcije, ki jih pojemo prevelike. Zraven pa seveda dodamo še sok, vino, pivo, kar koli je na voljo in kalorije se hitro seštevajo.

Na mojem zadnjem družinskem kosilu smo imeli.

Za predjed narezek (nekaj pršuta, sira, olive, …), ocvrti škampovi repki.
Sledila je bučna juha s smetano.
Glavna jed je bila sestavljena iz ocvrtega piščanca, svinjske pečenke, pečen krompir iz pečice, zelenjava zabeljena z maslom in droptinami, tenstan krompir (ali je tenstan, renstan, pražen, zame je eno in isto😁) in za sladico je bila domača sadna torta, narejena brez dodanega sladkorja.

Pri nas tako kosilo traja približno 5 ur, tako da se ves čas malo je, seveda pa so vmes tudi dodatni prigrizki.

Če razdelimo po porcijah, ki bi jih verjetno tudi sama izbrala, če bi od vsega vzela nekaj (izračun je približen)

  • Narezek 396 kcal
  • Bučna juha 131,25 kcal
  • Ocvrt piščanec 607,75 kcal (kdo bi si mislil aaa)
  • Tenstan krompir 195,75 kcal
  • Svinjska pečenka 323,25 kcal
  • Zabeljena zelenjava 138,17 kcal
  • Pire krompir 127,25 kcal
  • Torta (tukaj bom rekel približno 200 kcal na kos)

Če vse to seštejeva skupaj je 2119,42 kcal. Tukaj nisem upošteval nobenega kozarca vina, piva, soka ali podobno. Dajva rečt, da ima kozarec vina 70 kcal in spijeva 2 kozarca vina, dodava še 140 kcal in prideva na številko 2259,42 kcal.

Si predstavljaš, v samo enem kosilu si pojedla dobrih 2200 kcal. Zraven dodaj še zajtrk in kakšen prigrizek čez dan in hitro pride številka lahko do 3000 kcal ali več.

Če vzameva na približno, da povprečna ženska dnevno poje 1800 kcal za vzdrževanje teže oz. 1600 kcal za izgubo teže, je z tem kosilom prekoračila svoj dnevni vnos za 1400 kcal.

Se strinjava, da je to kar veliko. Cel teden se je potrebno truditi, da se te kalorije uničijo, če dnevno izgubljamo 200 kcal za zdravo hujšanje.

Naslednjič, ko boš šla na družinsko kosilo se ni potrebno odreči hrani, samo pazi, da so porcije, ki si jih vzameš dovolj velike, da ne boš “preveč” prekoračila dnevnega vnosa.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.