Na tržišču je ogromno ponudbe prehranskih dodatkov in vsak ima svoje mnenje in prepričanje kateri so dobri, kateri niso in katere potrebuješ. Zdaj bom povedal še moje stališče in moje priporočilo, katere prehranske dodatke in kdaj jih potrebuješ.

PREHRANSKI DODATKI

Kot že beseda pove, so to dodatki k prehrani in ne nadomestki obrokov, kot jih večina ljudi zamenja. Dodajamo jih k prehrani za doseganje večjega vnosa določenih snovi (minerali, vitamini, beljakovine, maščobe, …).

Ko se pogovarjam s puncami o njihovi hrani, kaj pojejo in koliko, slišim ogromno različnih mnenj kaj vse so že poizkusile in čemu so se odrekale, da bi dosegle lepo oblikovano telo. Dodatki sami od sebe ne bodo naredili nič in nikoli ne bodo mogli nadomestiti zdrave in uravnotežene prehrane.

KATERE DODATKE SPLOH POTREBUJEŠ

Kot prvo naj ti povem, da pospeševalcev in topilcev maščobe ne potrebuješ. Verjamem, da je super slišati, da boš s pomočjo topilca maščobe “fat burnerja” hitreje topila maščobo, na žalost pa temu ni tako. Res je, da bo topilec maščobe dodatno pripomogel, vendar zaslug ne moreš pripisati njemu.

No, kaj sploh potrebuješ? Po mojem mnenju potrebuješ 3 prehranske dodatke in še teh ne vseh, če imaš raznoliko in uravnoteženo prehrano.

1. Beljakovine (whey)

Sigurno si že slišala, da so beljakovine potrebne, saj so gradniki mišic. To je res in obvezno jih moraš dati svojem telesu. Med beljakovinami je sirotka (whey) tisti vir beljakovin, ki ga želiš kot prehranski dodatek kupiti. Največkrat boš ta dodatek našla v obliki prahu in ga zmešala v šejk. Tukaj bodi samo pozorna, da teh šejkov ne začneš nadomeščati in piti namesto hrane. Beljakovinski dodatek potrebuješ takrat, kadar je tvoj vnos beljakovin manjši od potrebnega in s prehrano ne uspeš zaužiti dovolj beljakovin.

Jaz osebno priporočam, da whey beljakovine vzameš po treningu kot podporo za regeneracijo in takrat, ko res nimaš izbire ali časa, da si narediš kaj zdravega, vendar naj to ne postane rutina.

2. Omega

Omega je po mojem mnenju najbolj pomemben dodatek, ki bi ga morali jesti vsi. Povej po pravici, ali dnevno zaužiješ dovolj hrane, ki vsebuje zdrave maščobe (losos, oreščki, semena, avokado, …). Če je odgovor ne, potem si takoj poišči omego 3 in jo začni dodajati v svoj jedilnik.

3. Multivitamin

Tukaj nastane velika dilema, kdaj ga potrebuješ in kdaj ne. Moje priporočilo je, da vzameš multivitamin takrat, ko s prehrano ne vneseš v telo dovolj vitaminov in mineralov, ali pa tvoje telo potrebuje večji vnos in paziš, da vnos kalorij ne bo prevelik. To ne pomeni, da ti zdaj ne bo potrebno jesti zelenjave ali sadja in boš vzela samo tableto in to je to.

 

To so trije prehranski dodatki, ki jih potrebuješ. O vsakem od teh treh bi lahko napisal zelo dolg prispevek in opis zakaj ga potrebuješ in podobne stvari. Mogoče v kakšen drugem prispevki opišem vsakega posebej.

Če imaš kakšno vprašanje mi ga zapiši spodaj in z veseljem ti nanj odgovorim.